Pakatan Rakyat haram Utusan/Mingguan Malaysia

Ya, itulah salah satu daripada taktik terbaru Pakatan Rakyat (PR) untuk membebaskan negeri mereka daripada kononnya fitnah dan segala bentuk kritikan yang ditulis didalam surat khabar tersebut. Kenyataan itu dikeluarkan berdasarkan rundingan PKR,PAS dan DAP yang dirunding semalam.

Bagusla kalau begitu, PR memang cakap tak serupa bikin, tambah-tambah bakal PM Malaysia(betul ke boleh jadi PM?) yang sebelum ini menaikkan api kemarahan dan isu tentang kebebasan media di Malaysia. Anwar juga turut menyarankan semua bloggers-bloggers bersatu menuntut kebebasan bersuara media, tetapi apa yang diputuskan oleh pemuafakatan PR yang bertentangan dengan apa yang mereka perjuangkan.

Kalau Utusan/Mingguan Malaysia diharamkan di negeri PR (yang kononnya membela rakyat), maknanya segala unsur-unsur media negeri itu tidak dapat berjalan lancar untuk menyalurkan informasi dan berita kepada rakyat.

Utusan/Mingguan Malaysia bukanya akhbar POLITIK semata-mata seperti akhbar media pembangkang, iaitu Harakah, Suara Keadilan dll yang mana memuatkan 100% isu dan cerita panas politik. Ia tidak langsung mengandungi info dan berita tentang semasa dan dunia. So, lihatlah perbezaan ketara pada kedua-dua akhbar ini.

P/s: cakap tak serupa bikin, kata mau dikritik tapi pulaukan pula!

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .