Nizar Pengkhianat! - Lucut gelaran Datuk Seri

Gesa tarik balik anugerah Datuk Seri sumber

KUALA LUMPUR 6 Feb. - Gelaran “Datuk Seri” yang dianugerahkan Sultan Perak Sultan Azlan Shah kepada bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin disaran ditarik balik sebagai pengajaran kepada mereka yang menderhaka.

Ketua Umno Bahagian Cheras Senator Datuk Syed Ali Alhabshee berkata beliau kecewa kerana seorang pemimpin Melayu seperti Mohamad Nizar telah menunjukkan sikap biadap terhadap Sultan Perak dengan enggan melepaskan jawatan Menteri Besar walaupun dititah berbuat demikian.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi dalang kepada krisis tersebut dan bersikap “lempar batu sembunyi tangan”.

“Saya amat kesal dan dukacita kerana pemimpin Melayu seperti beliau telah menunjukkan pekerti yang tidak baik kepada generasi muda dengan menderhaka kepada institusi Kesultanan Raja-Raja Melayu kerana lebih mengutamakan kepentingan politik,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini. - Bernama

PEWARISMELAYU Kata :
Memang patut pun Sultan lucutkan gelaran Datuk Seri tu. Kalau anugerah tu dilucutkan, dia nak saman Sultan Perak ke?

Satu lagi, malu la sikit Nizar oi! Kenapa la hang ni tak malu sangat, kalau hang dah benci dan geram sangat kat Sultan, jangan dok guna anugerah Datuk Seri tu.. Dasar manusia tak tahu malu!

Mohammad Nizar akan saman Sultan Perak sumber


KUALA LUMPUR 6 Feb. - Bekas Menteri Besar Perak Mohammad Nizar Jamaluddin akan memfailkan saman terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah di Mahkamah Tinggi Ipoh pada Selasa ini.

Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, langkah itu akan dilakukan berikutan Sultan Perak bertindak melampaui bidang kuasanya untuk mengisytiharkan kerajaan pakatan pembangkang di negeri itu sebagai tidak sah.

Pada sidang akhbar di pejabatnya di sini Karpal berkata, di dalam saman tersebut Sultan Perak akan dinamakan sebagai defendan pertama dan kerajaan negeri Barisan Nasional yang baru di negeri itu sebagai defendan kedua. - Utusan

PEWARISMELAYU kata:

Kalau berani, samanlah Sultan Perak tu. Karpal jangan dari batu api dalam hal ini. Ini semua hasil cucukan jarum syaitan milik DAP dan juga hasutan "pelaq" dari Anwar Ibrahim!

PR, jangan cabar pihak istana! Kot mana pun nanti, anda pasti akan kalah! Guna la akal sikit!

Kepada pencacai pencacai PR, kembali lah bertaubat dan menuju ke jalan yang benar!

Posted in , , , , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

5 Responses to Nizar Pengkhianat! - Lucut gelaran Datuk Seri

  1. Kalau orang lompat belah dia, semua jadi halal. kalau benda tu tak untungkan dia, semua habis.

    BalasPadam
  2. baca usul usul yg perlu dilaksanakan ketas penderhaka sultan di blog saya...

    kita jgn berhenti berjuang..., ada dua lagi negeri pakatan rakyat akan tumbang, tungguuu...!!!!

    BalasPadam
  3. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami (sasaran) fitnah bagi kaum yang zalim, dan selamatkanlah kami dengan rahmat-Mu dari orang-orang yang kafir." Surah Yunus, ayat 85 dan 86... Amin.
    P/s -
    1. Sape yang selalu buat fitnah erkk.... kita pikir la sendiri.
    2. Ya..Ya.. orang yang porak perandakan negara = Orang Zalim, Orang yang merosakkan ekonomi negara = orang zalim, orang yang menjadi "TALI BARUT" pemusnah bangsa =orang zalim, sape....???? kita pikir la sendiri.
    3. Sape yang suka2 kafirkan orang tanpa bukti suatu masa dahulu.... Sape mereka? Adaka kata2 kafir itu kembali kepada mereka? Kita pikir la sendiri... Amin.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .