Nak sangat pilihanraya? Ambil kau Permatang Pasir!

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia kepada semua pengunjung blog ini. Telah lama penulis menyepi dari dunia blog dan banyak benar yang penulis nak kata dan tulis dalam blog ini. Tapi tak mengapa, hanya penulis nak 'review' pada posting ini ialah berkaitan dengan Pilihanraya Kecil Dun Permatang Pasir yang akan diadakan pada 25 Ogos nanti.

Alhamdulillah, Tuhan Maha Esa, segala pujian bagi Allah dengan menunjukkan kekuasaanya pada kita semua. Umum kita dah tahu pada awal Febuari lepas, kejatuhan kerajaan pakatan haram (Pakatan Rakyat) DAP PKR dan Pas di Perak dan laungan dan lalakan dariapada anjing - anjing DAP dalam Pas untuk membubarkan Dun Perak.

Bekas MB Perak, Datuk Nizar pun dah melalak mahukan jawatan MB kembali walaupun mahkamah dah menentukan siapa MB Perak yang sebenar, tetapi si Nizar Bintang Tiga mahukan juga jawatan MB tersebut. Mereka telah membuat solat hajat untuk membubarkan Dun Perak tetapi Allah maha adil. Yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah.

Kematian ADUN dan juga MP daripada Pas telah memberikan peluang kepada rakyat sekali lagi untuk memilih calon wakil rakyat mereka dan kita sudah tahu siapa yang menang dan siapa pihak yang kalah. Pada PRK P59 Bukit Gantang, Pas mempertahankan kubu mereka dengan meletakkan MB Gila Talak, di P36 Kuala Terengganu, UMNO gagal mempertahankan kubunya dan dirampas oleh Pas tetapi di Dun Manik Urai, Pas sipi - sipi memenangi kerusi tersebut.

Apa yang diharapkan, di Permatang Pasir, angin perubahan akan berlaku dan harap penduduk di Permatang Pasir lebih cerdik dari penduduk Manik Urai yang mana telah menolak pembangunan kerana memilih Pas. Diharap, hari pencalonan esok akan memberikan sinar baru buat lanskap politik UMNO dan Barisan Nasional untuk terus releven kepada rakyat Malaysia!

Posted in , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

8 Responses to Nak sangat pilihanraya? Ambil kau Permatang Pasir!

  1. kah kah kah...ko rasa ko org gerenti kalah, baru ko suruh kitorang ambik....malu nyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............belum undi dah mgalah

    BalasPadam
  2. "Apa yang diharapkan, di Permatang Pasir, angin perubahan akan berlaku dan harap penduduk di Permatang Pasir"


    WAKAKAAKAKAKAKAA...AIKKK....SEJAK BILA BN JADI PEMBANGKANG CAKAP PASAL ANGIN PERUBAHAN PULAK???....AWAS DISUNAT BN BARU TAUUUUUUUUUU

    BalasPadam
  3. Tidak salah melalak mahukan pembubaran DUN

    Takut ke ...

    Kau ni suka sangat memaki, nampak tak matang dan macam tidak layak untuk menulis di blog.

    BalasPadam
  4. Jangan haraplah. BN dah TKO. Apa yang (rakyat Malaysia -BN) perlu buat ialah menolak BN ke dalam jurang Mariana di lautan Pasifik. Jangan buang masa. Bloggger2 proBN ini semaua suka memanupulasi fakta2. Terlalu banyak membaca komen2 dan ulasan2 dari blog2 ini semua ada kemungkinan besar pembaca atau tuan punya blog akan menjadi gila. Tukarkan blog ini kpd blog pro Pakatan. Saya garanti ada keuntungasn tanpa kerugiaan. Jangan marah yah. Ini cuma cadangan saya. Selamat malam.

    BalasPadam
  5. mehhh bisness ,apa gaduh2 layari www.fxdinar.com

    BalasPadam
  6. hahhaa bukan ker blog pro pakatan banyak dah berkubur smpi merempat kat blog orang hahahahaha...tolonglah korang lawat blog aku ingin bebas coz takder orang nak tgk...kecian terpaksa menipu untuk orang baca blog dia hehehehe

    BalasPadam
  7. HAhahaha.. pewaris? amende yg kau merapek ni syeetan

    BalasPadam
  8. Sudah lah Hafiz, nko tinggalkan je PEWARIS ni, tak datangkan sen... baik nko guna duit pinjaman TEKUN nko tu buat projek bela lintah...

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .