Halili keluar PKR sertai umno


GAMBAR menunjukkan Anwar dan isterinya bersama pakar bedah, Thomas Hoogland (dua dari kiri), Azmin Ali dan Halili (kanan) ketika Anwar mendapatkan rawatan tulang belakang di Hospital Munich, Jerman pada September 2004.


PETALING JAYA - Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr. Halili Rahmat, antara pengasas parti itu, mengumumkan keluar parti dan menyertai UMNO.

Halili, 58, seorang pakar bedah yang pernah menjadi doktor peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, keputusan itu dibuat kerana PKR telah terpesong jauh daripada perjuangan di mana beliau turut terlibat secara langsung semasa mengasaskan parti itu pada 1999.

Menurut beliau, PKR kini dikuasai kumpulan kecil pemimpin yang berfikiran sempit dan memajukan ideologi berhaluan kiri yang tidak disenangi orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia amnya.

"Sudah nyata lagi jelas PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan tetapi lebih condong kepada sebuah parti yang pentingkan kuasa sehingga tidak mempedulikan kepada kesejahteraan rakyat walaupun sudah diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri," katanya kepada pemberita di sebuah hotel di sini semalam.

Halili berkata, beliau tertarik dengan kesungguhan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membawa perubahan politik UMNO dan Barisan Nasional (BN).

"Ini membuatkan saya mengambil keputusan untuk terus memperjuangkan nasib rakyat dengan memberi sokongan penuh kepada usaha beliau dan pemimpin kerajaan yang lain," katanya.

Halili menafikan kecewa kerana tidak terpilih sebagai calon PKR untuk bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.
Beliau pernah bertanding sebagai calon PKR bagi kerusi itu pada pilihan raya umum 1999 dan kerusi Dewan Undangan Negeri Batang Kali pada 2004 tetapi tewas.

Anak jati Ulu Yam itu berkata, kredibiliti PKR kini sukar dipertahankan memandangkan tidak ada apa yang dibuat oleh parti itu untuk kesejahteraan rakyat selepas dua tahun memerintah Selangor. SUMBER

Posted in , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Halili keluar PKR sertai umno

  1. mari kita tanya Dr Thomas Hoogland...betol ke mamat ni sakit pinggang??? ...mintak report kat Dr Thomas ni...kita siasat! apa kata anda?

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .